Trăim într-o lume unde culorile sunt pretutindeni. Fiecare culoare și nuanța a ei reprezintă ceva. Atunci când datoria ta este de a crea identități vizuale, trebuie să știi foarte bine semnificația fiecăreia și cum se potrivește mai bine cu brandul reprezentat.Culorile sunt asociate cu sentimente şi trăiri care induc oamenilor diferite stări. Folosirea culorilor potrivite  reușește să transmită mesajul potrivit referitor la serviciile sau produsele  oferite.

Roșul

Când ne gândim la roșu, vedem explozie de energie și curaj. Goethe, spunea că această culoare indică două direcții opuse și că fie arată gravitate și demnitate, fie grație și atracție. Este culoarea care atrage cel mai mult atenția, branduri precum Coca-Cola folosind-o pentru logo-ul ce îi reprezintă.

Portocaliul

La fel ca roșul, semnificațiile pot fi duse în două direcții. Fie vorbim de prietenie și încredere fie vorbim de ceva ieftin, în funcție de contextul în care îl punem. Culturile lumii au viziuni diferite, pentru unii având o influență religioasă puternică precum pentru budiști sau pe de altă parte, o influență politică, fiind culoarea oficială a Olandei spre exemplu. Datorită ideii de confort și încredere pe care o exprimă, firme precum Amazonul au folosit portocaliul pentru a-și contrui logo-ul.

Galbenul

Galbenul e culoarea care poate defeni fericirea și iritarea în același timp. În cantități mari poate produce disconfort pe când în cantități potrivite evidențiază detaliile și  pune în lumina reflectoarelor punctele tari ale unui logo. Branduri precum McDonalds sau Subway au pus galben în logo-urile lor, dar au avut grijă să fie însoțit și de alte alte culori, roșu respectiv verde, pentru a crea un contrast plăcut ochiului.

Albastrul

Dualitatea semnificațiilor arată pe de o parte simplitate și loialitate iar pe de alta singurătate și tristețe. Albastrul este printre cele mai populare culori, fiind folosit de nume precum IBM în crearea imaginii reprezentative. Folosirea acestei culori implică transmiterea unui mesaj de siguranță iar combinațiile îndrăznețe, precum cei de la IKEA, care au pus numele companiei cu galben peste un fundal albastru, ajută la evidențierea acestuia.

Verdele

Este cel care duce cu gândul la natură şi regenerare. Când vezi verde proiectezi acțiuni de creștere și prospețime. Industria alimentară și produsele bio își construiesc logo-urile în jurul nuanțelor de verde iar branduri precum Starbucks dau ideea de prosperitate prin folosirea verdelui în grafică.

Movul

Încă din timpuri străvechi, această culoare a semnificat roialitate și lux. Combinația de albastru și roșu care duc la formarea movului, aduc în prim plan ideea de sofisticat și relaxant în același timp. Firme precum Yahoo au descoperit cât de mult se pot diferenția prin alegerea acestei culori pentru logo-ul lor.

Negrul

De departe, simbolul eleganței supreme, negrul este folosit pentru a evidenția sobrietatea sau formalitatea. Dacă îl ducem în credințele populare sau religioase, este asociat cu vrăjitoria și lucrurile întunecate.   Este folosit de cele mai multe ori în combinație cu alb, evidențiindu-se reciproc. Arată autoritate și fermitate. O firmă de avocatură spre exemplu, poate folosi oricând alb și negru pentru a pune în evidență natura serviciilor oferite.

Alegerea culorii  pentru brandul tău e un punct major care fie te ajută să ieși în evidență și să transmiți mesajul corect fie te duce în extrema cealaltă și îți poate lăsa brandul în obscuritate. Analiza amănunțită a ceea ce vrei să transmiți, trebuie făcută profesionist, de oameni care cunosc bine piața pe care urmează ca numele companiei tale să apară.

În cocluzie, paleta de culori potrivită este o decizie importantă atunci când începi crearea unei identități vizuale.Dacă încă te gândești ce culori se potrivesc brandului, fă-ne o vizită. Facem o a analiză și vedem ce anume te-ar reprezenta mai bine.