Vorbim mereu de campanii de promovare și cum ajută ele la creșterea unui business sau cum îl dezvoltă pe acesta. Pe lângă toate oportunitățile pe care le avem datorită campaniilor de Facebook Ads sau AdWords care ajută la crearea unui număr de oameni care ajung să acceseze o pagină sau un site, avem mereu nevoie și de un conținut de calitate. Existența unui blog și a unor postări pertinente și informative de pe conturile de social media aduc publicul mai aproape de afacerea noastră. Iar un factor important ar fi poveștile oamenilor care folosesc deja produsele sau serviciile tale și care sunt mulțumiți de calitatea acestora. Storytelling-ul aduce avantaje afacerii tale motiv pentru care ar trebui să îl folosești.

Folosirea storytelling-ului îți umanizează brandul

Apropierea de public și de clienți e esențială de vreme ce trăim în secolul vitezei și al acțiunilor făcute din ce în ce mai mecanic. Crearea unei afaceri care are o poveste de spus va ajunge la oameni mai repede decât niște statistici să zicem. Încurajăm mereu ca brandurile să arate oamenilor, prin intermediul canalelor media și a site-urilor procesele zilnice prin care arată celod dinafară care sunt procesele interne. Astfel oamenii pot vedea detalii din interior și simt că fac parte din acel proces care duce la finalitatea serviciului sau produsului final. Odată cu acestea se pot adăuga și poveștile oamenilor. Putem vorbi de povestea companiei și cum a luat ea ființă. De multe ori întâlnim astfel de relatări iar canalele precum Facebook sau LinkedIn aduc zilnic astfel de povești la suprafață. Povești despre oameni care au muncit, care au trecut peste obstacole sau care au făcut zeci de sacrificii pentru a ajunge unde sunt acum. Faptul că oamenii pot vedea omul din spatele companiei, îi face să se simtă apropiați de aceasta. Mulți se regăsesc în astfel de povești și empatizează cu ele.

Poveștile angajaților sunt la fel de impunătoare. Să arăți oamenilor din ce e formată echipa ta și cum visul fiecăruia a devenit realitate datorită companiei pe care o conduci îți va aduce cu siguranță un boost. Atitudinea față de angajați se reflectă și în relația cu cei din afara companiei, fie că sunt partneri sau clienți. Așa că dacă văd ca angajații sunt plini de încredere cu siguranță asta se va transmite mai departe.

Storytelling-ul crește vizibilitatea și încrederea utilizatorilor

Storytelling-ul poate fi despre oamenii din interiorul unei companii sau poate fi despre cei dinafară, cei care interacționează cu brandul, din poziția de consumator. Împărtășirea poveștilor celor care au folosit produsele sau serviciile unui brand și au avut o experiență pozitivă, va ajuta la creșterea potențialului de vânzări. Sunt firme care și-au făcut un renume datorită recomandărilor. Atunci când cineva este mulțumit de ceea ce oferi, cu siguranță se va duce vorba. Așa că de ce să nu valorifici opiniile oamenilor și să crești. Atunci când clienții tăi îți spun povestea înseamnă că faci lucrurile bine. Înseamnă că ai ajuns la punctul în care afacerea are o bază solidă și se construiește zilnic, devenind din ce în ce mai puternică. Cu cât sunt mai mulți oameni care văd mulțumirea celor cu care lucrezi deja, cu atât vei putea căpăta încrederea unora noi. Clienții vin mereu cu prieteni sau cu familii așă că povestea lor despre brandul tău se împrăștie repede.

Apoi poveștile din cadrul companiei nu trebuie să fie mereu doar cele de succes. Fiecare pas care a dus la creștere și care arată munca din spatele fiecărui rezultat are un impact puternic asupra oamenilor. Fiecare proiect merită să fie expus indiferent de rezultatele lui. Storytelling-ul crește potențialul campaniilor de awareness.  Pentru că în lumea social-media, unde oricine are access iar poveștile spuse sunt multe, e mereu nevoie de povești de calitate care să aducă în prim plan calitatea. O poveste de calitate va atrage după sine și utilizatori de calitate.

Dacă vrei să afli cum poți folosi storytelling-ul și cum poate fi adaptat cel mai bine afacerii tale, echipa AWI te așteaptă oricând la o discuție.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>