Când publicitatea există de câteva decenii ce ar putea fi mai interesant decât un loc dedicat istoriei acesteia?  Dacă ești pasionat de publicitate sau pur și simplu de istorie, nu-i așa că ai  fi încântat să vezi cum se făceau lucrurile cu ani în urmă? Istoria este o bază pentru prezentul nostru iar lumea publicității urmează aceleași reguli. Cam așa a luat naștere acest muzeu dedicat publicității din Londra. În 1984 Robert Opie deschide ușile unui loc minunat care avea ca puncte centrale istoria și publicitatea. Povestea pleacă de la un moment simplu în care Robert desface ambalajul unor dulciuri și își dă seama că ar fi încantat ca acestea să poată fi revăzute și în viitor. Provenea dintr-o familie care se ocupa de colecții așa că începutul a fost unul ușor.

Cei de la The Guardian numesc muzeul lui Opie un portal spre trecut. Și putem fi de acord cu asta. Sunt mai mult decât câteva ambalaje aruncate aleatoriu. Sunt bucăți întregi de istorie.  Știm foarte bine că lumea publicității se adapta perioadei istorice. Modul de prezentare, sloganurile, etichetele poartă cu ele urmele trecutului, a felului în care oamenii percepeau realitatea. Pe deoparte este locul în care cei care au prins acele reclame, pot privi cu nostalgie la ele. Pe de altă parte oferă posibilitatea celor mai tineri de a călători în timp într-o eră în care design-ul grafic se realiza mult mai greu, când toate variantele unui logo sau al unei reclame erau desenate de mână sau când principalul loc în care puteai vedea reclamele erau revistele sau televizoarele. Gândiți-vă la sentimentul pe care îl aveți atunci când revedeți undeva guma Turbo spre exemplu. Cum simplul ambalaj deschide un portal spre copilările. Sau cum o etichetă mai veche a unui suc poate ridica la suprafață cele mai interesante momente ale adolescenței.

Muzeul are diferite încăperi care găzduiesc tot felul de elemente, de la ambalaje de ciocolată, cutii de detergent, reviste sau jucării din diferite epoci. Unele sunt chiar în ediții aparute ani la rând, arătând astfel evoluția unui produs, cum s-a schimbat abordarea și cum s-a adaptat pieței. Unii vizitatori subliniază cât de puțin s-au schimbat unele lucruri precum  batoanele Toblerone care au aparut pe piață acum mai bine de 80 de ani. Pe de altă parte sunt uimiți cum atenția le rămâne mai aproape de variantele mai vechi ale unor produse decât cele recente.  Mai mult decât impresia vizuală pe care aceste expoziții o lasă în urmă, putem vedea un alt lucru comun și anume importanța unui designer în lumea publicității. Gândirea unei echipe de creație trebuie să depășească așteptările, să contureze fiecare produs și să îl aducă în atenția tuturor într-un mod inedit.

La sfârșitul unui tur într-un astfel de muzeu îți dai seama că mărimea lui ar putea fi infinit mai mare. În ziua de azi numărul produselor a crescut enorm. Fie că vorbim de ciocolată, cafea, detergenți sau pachete de gumă, putem vedea multitudinea brandurilor apărute pe piață. Fiecare are o poveste în spate iar în fiecare an ceva se schimbă. Fie că vorbim de campanii noi, fie că vorbim de ambalaje noi, toate duc în spate propria istorie și probabil ar fi nevoie de zile în șir pentru a putea vizita versiunea extinsă a muzeului. Accesul la istorie este unul necesar și aproape vital. Să știi de unde a pornit o idee și cum a evoluat în timp este extraordinar. Să îți dai seama de cum a lucrat o ideologie doar privind un ambalaj este de-a dreptul uimitor. Fiecare reclamă scoate în evidență societatea noastră, gândirea și modul în care oamenii au învățat să se adapteze oricărei situații.

Dacă încă nu ești convins îți recomandăm să îți  rezervi un bilet spre Londra pentru a vedea cum a evoluat lumea publicității. Până atunci, te așteptăm la biroul nostru pentru a discuta despre branding, istoria acestuia și cum acesta îți poate schimba modul de abordare a pieței contemporane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.