General vorbind, o agenție de publicitate își propune să se ocupe de partea de promovare a unui produs sau serviciu. În articolul precedent discutam despre ce face o agenție în termeni generali și enumerăm trei servicii importante. Printre acestea se numărau serviciile de grafică.

Grafica este partea vizuală dintr-o campanie de publicitate. Atrage atenția cel mai repede și dacă este una bună, rămâne întipărită în mintea oamenilor pe termen lung. Cu toții vedem produsul final, logo-ul de pe ușă, broșura de pe masă, bannerul din centrul orașului, dar mult mai puțini știu care e procesul ce stă în spate și cât de multă muncă este depusă pentru o grafică reușită.

Grafica de la litografie la photoshop

Încă din anii  înfloritori ai publicității, partea de grafică a avut un rol important. Doar că spre deosebire de astăzi, procesul era unul care dura mai mult iar posibilitățile de a scoate la suprafață  afișe atât de realiste și atât de finisate erau mai reduse. Importanța graficii în schimb, era la fel de mare ca astăzi. Un pitch pe care voiai să îl câștigi trebuia să aibă pe lângă sloganuri foarte bune și imagini care să le reprezinte la fel de bune. Partea vizuală a avut și va avea mereu impact asupra oamenilor.  E ceea ce îți atrage atenția prima dată când vezi un afiș sau un banner sau o reclamă într-o revistă. În anii 1880 fusese dezvoltată destul de bine arta litografiei prin care puteau fi reproduse mai ușor texte sau desene prin utilizarea unor negative imprimate sau desenate pe o piatră specială. Acela a fost un început promițător pentru lumea graficii, fiind realizate postere pentru Moulin Rouge spre exemplu. Perioada de Art Nouveau si Belle Epoque și-au pus și ele accentul destul de mult în lumea publicității. Oamenii voiau să vadă mereu ceva nou care să iasă din ordinar așa că posterele publicitare trebuiau să arate ca atare. De la postere pentru spectacole și fluturași de promovare a început să se pună accentul din ce în ce mai mult pe identitatea vizuală. Necesitatea de logo-uri și simboluri reprezentative a devenit mai mare de la o perioadă la alta.  Lucrurile s-au schimbat ușor, ușor și de la procese dificile de transmitere a imaginilor de pe o suprafață pe alta am ajuns astăzi la programe specializate care fac grafica mai ușor de accesat și de utilizat.

De ce e important să ai un departament de design într-o agenție de publicitate?

Evoluția tehnologiei și creșterea numărului de produse și servicii vândute a dus la o nevoie din ce în ce mai mare pentru o grafică bună. Investiția într-un design de calitate atrage după ea și rezultate bune.   De vreme ce vrei să oferi servicii de promovare atunci oferirea unui pachet complet este în avantajul tău, ca agenție. Poți lua lucurile de la zero, poți face cercetare de piață și poți vedea ce se potrivește mai bine brandului pe care vrei să îl promovezi. Poți face oricând modificările de care ai nevoie fără să apelezi la intermediari. Poți jongla mai ușor cu ceea ce va reprezenta produsul final. Ai libertatea de a-ți pune amprenta pe imaginea vizuală a celor pe care vrei sa îi promovezi. Dacă partea creativă a unei agenții vine din interiorul aceleiași echipe e mai ușor să creezi o imagine unitară. Partea de texte trebuie să se îmbine cum trebuie cu partea vizuală. Plus că oferă mult mai multă încredere posibililor clienți. O agenție care le oferă un pachet complet va putea să le câștige mai ușor atenția oferind un sentiment de securitate. Pe lângă avantajele pe care le poți oferi clienților mai e și faptul că un om care lucrează în interiorul agenției va ști exact care este politica și regulile ei. Va putea livra produse ce se pliază pe valorile agenției ce duce din nou la o imagine unitară care transmite încredere publicului.

Odată ce ai propriul tău department de grafică îți va fi mai ușor să preiei proiecte. Investești în oamenii tăi și știi exact ce pot oferi și cât de mult durează finalizarea unui proiect. Știi exact care sunt punctele tari ale oamenilor tăi de grafică și atunci știi ce proiecte noi să abordezi. Lucrurile merg mai repede pentru că feedback-ul poate fi preluat imediat și aplicat acolo unde este cazul. Clienții doresc mereu ceva practic și cât mai puțin timp pierdut așa că faptul că li se pot oferi toate serviciile, la aceeași calitate și cu un termen clar de predare este un avantaj.

Așadar, apariția și progresul graficii au dus la creearea unei ramuri înfloritoare în domeniul publicității. Existența unui department de grafică în cadrul unei agenții de publicitate este vital. Pe deoparte  creezi încredere și stabilitate pentru clienți, pe de altă parte îți creezi ție ca agenție un portofoliu remarcabil și poți oferi servicii complete la o calificare superioară. Agenția noastră are un department de grafică încorporat așa că dacă vrei să afli mai multe detalii despre cum campania ta de promovare poate arăta fain, te așteptăm la o întalnire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>