Un brand puternic este un brand despre care vorbesc în primul rând angajații tăi. Ei sunt cei mai apropiați de fiecare detaliu din companie, cum lucrează aceasta care îi sunt punctele tari și cum poate ajunge cel mai bine la client. Pentru a putea începe  educarea  angajaților cu privire la brand trebuie să te asiguri că valorile acestuia sunt bine definite și ca le livrezi aceste lucruri fiecărei persoane din firmă.

Asigură-te că fiecare angajat știe care sunt valorile companiei

Cu siguranță există oameni care nu știu exact care sunt valorile companiei sau care e vederea de ansamblu a acesteia. Primul pas este să te asiguri că informația ajunge la fiecare angajat. Oferirea unor traininguri cu privire la brand și cum este acesta plasat pe piață îi va pune pe toți în temă. Oamenii vorbesc despre ceea fac, așa că dacă pot face o recomandare aceasta ar trebui să fie una pertinentă. Există destule companii care nu investesc în această parte a educației, așa că asta ar putea fi un plus de valoare față de competiție. Chiar dacă nu au făcut parte din procesul de creație, este important ca ei să vadă care este povestea din spate. În felul acesta vor înțelege scopul companiei și cum pot lucra mai ușor pentru atingerea unui scop comun.

Pe lângă partea de valori, fiecare brand are și o parte vizuală care apare pe toate materialele de promovare de la site la flyere.  Nu doar că angajații ar trebui să le știe semnificația dar ar trebui să știe și în ce condiții să le folosească. Care sunt culorile logo-ului sau unde trebuie poziționat acesta pe un material. Care este motto-ul companiei și cum se scrie acesta atunci când vorbim de postări de social media. Știm că la un anumit nivel uniformizarea poate creea monotonie și poate limita creativitatea, dar atunci când faci parte dintr-o organizație ar trebuie să poți folosi aceste puncte în așa fel încât să păstrezi identitatea acesteia chiar dacă dorești să îți lași amprenta personală. Postează o fotografie care să arate că îți place ceea faci, creează un text după stilul tău dar nu  uita  să folosești un hashtag corespunzător care va menține brandul în primele pagini de căutare. Uniformizarea în cazul acesta are ca rol promovarea în masă a ceva. Cu cât mai mulți oameni menționează câteva cuvinte cheie de mai multe ori, cu atât mai mari sunt șansele ca cei din exterior să vadă informația.

Angajații pot fi cei mai buni ambasadori ai brandului

Dacă angajatul se simte confortabil cu ceea ce face cu siguranță se va vedea asta și din exterior. Investiția în angajați este vitală mai ales în condițiile în care concurența este din ce în ce mai mare în toate domeniile.  Un angajat informat este un ambasador perfect. Spre exemplu campaniile pentru social-media sunt mult mai productive daca angajații participă activ la ele.  Dacă o postare este distribuită de angajați crește nivelul de încredere pentru cei din afară. Teoretic, dacă o persoană din interior are atâta încredere în propriul serviciu sau produs atunci și posibilii clienți vor simți asta.Plus că angajații sunt cei care interacționează cel mai mult cu publicul țintă. Știu exact unde se află aceștia și care sunt nevoile lor. Astfel ar putea fi implicați în crearea campaniilor de promovare. Pot puncta anumite trăsături ale clientului pe care se pot construi strategiile de promovarea.

Plus că această educație cu privire la brand poate crește productivitatea companiei. Cu cât oamenii știu mai bine care sunt valorile unei firme și care sunt simbolurile brandului nu doar că le vor folosi corect dar vor lucra mai eficient în indeplinirea scopului comun. Cu cât cunoști mai bine ceea ce faci cu atât poți îmbunătăți procesele și modul de lucru. Cu cât există mai multe îmbunătățiri cu atât brandul va ajunge mai sus iar oamenii vor putea vedea productivitatea ceea ce îi va motiva mai mult.

Așadar, investiția în educația anagajaților cu privire la brand și valorile companiei este un câștig pentru toată lumea, pe termen lung chiar. Specialiștii AWI – Simply Creativity te așteaptă la sediul nostru dacă vrei sa vezi cum pornești un astfel de program.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>