Existența unui număr din ce în ce mai mare de branduri în fiecare domeniu de activitate aduce cu sine și nevoia de a ieși în evidență și de a fi diferit de competitori. Astfel cele două elemente, vocea și tonalitatea, sunt esențiale pentru conturarea unei imagini de lungă durată și de impact.

Ce sunt vocea si tonalitatea unui brand?

Vocea este imaginea pe care brandul tău o are iar tonalitatea este cea care îi oferă caracteristicile specifice. În funcție de nișa abordată și de publicul țintă aceasta poate fi mai serioasă sau mai amuzantă ori poate fi mai sobră sau mai colorată. Trebuie doar să ai grijă să te reprezinte cum trebuie și să transmită mesajul corect celor cu care vrei să lucrezi. Sunt elemente care trebuie luate în calcul încă de la începutul formării unei echipe pentru că vor transmite mai departe, mediului extern valorile și modul de lucru al companiei tale.

De ce ai nevoie de voce și tonalitate?

Brandul tău e asemenea unei persoane. Vorbește pentru tine și te reprezintă în orice moment, motiv pentru care trebuie să te asiguri că îi conturezi o atitudine pe măsură. Trebuie să fie convingător, să le câștige încrederea celor cu care interacționează și să strălucească mai mult decât ceilalți reprezentanți de pe piață. Dacă este construit cum trebuie, va interacționa mai bine cu publicul țintă și va crea o imagine universală despre ce face brandul tău și care îi sunt punctele tari. Mediul de afaceri e plin de alte firme care livrează aceleași servicii și care la rândul lor își caută autenticitatea și o modalitate de a ieși în evidență. Trebuie să te asiguri că te faci auzit și că poți impune punctul de vedere mai întâi prin vizibilitate și apoi prin calitatea a ceea ce oferi.

Cum creezi vocea și tonalitatea potrivită brandului tău?

La fel ca oamenii și brandurile trebuie să fie diferite și să gasească noi modalități de a se face auzite. Vorbim de nevoi diferite în funcție de piață abordată. În primul rând, atât vocea cât și tonalitatea trebuie să plece din interiorul firmei, de vreme ce reflectă activitatea acesteia. Este nevoie așadar de o analiză a serviciilor sau produselor oferite, a valorilor personale si a celor profesionale. Pornind de la acest nucleu se formează imaginea firmei. Apoi, pentru a ști ce formă să îi dai, trebuie să existe date sigure privind publicul țintă. Cărei categorii de vârstă este adresat? Din ce domenii sunt oamenii targetați? Ce nevoi au și pe ce canale pot fi abordați? Imediat ce ai datele acestea, se poate schița tonalitatea și vocea brandului. Tonalitatea poate fi mai serioasă și mai sobră dacă vorbim de un mediu corporate sau poate fi jucăușă și colorată dacă ne adresăm copiilor de grădiniță.

Așadar, vocea și tonalitatea sunt elemente importante pentru brandul tău. Sunt cele care îți reprezintă imaginea și care vor stabili modul în care brandul tău este perceput pe termen lung. Și pentru că analiza care duce la crearea celor două are nevoie de un specialist, echipa AWI te așteaptă oricând la o întâlnire pentru a stabili cum te poți face auzit cel mai bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>