Pe măsură ce un business se transformă într-o adevărată companie, atragerea unui număr mai mare de clienți și dezvoltarea accesului către noi publicuri țintă și piețe devin obiective omniprezente. În ultimii ani, avantajele utilizării social media în business s-au cristalizat, reușind să fie ușor de înțeles și perceput chiar de clienți.

Gândește-te la ultimul produs (de ultimă generație) pe care l-ai încercat și cum ai aflat despre el. S-a întâmplat ca cineva să îți spună ceva despre el? Ai căutat mai multe detalii pe Google sau ai accesat website-ul oficial pentru recenzii? Sau ai întrebat un prieten cu ce informații te poate ajuta? În 78% dintre cazuri, ai ales produsul în urma unei recomandări – fie din partea unei rude, prieten, influencerul favorit din social media sau orice altă organizație.

Inițial, recenziile de pe website-uri erau locuri în care clientul putea găsi recomandări. Acum, oricine poate deveni social media influencer și poate promova un brand. În timp, companiile au realizat utilitatea campaniilor realizate cu/de bloggeri sau influenceri și beneficiile acestora:

  1. Transmiterea mesajului  într-un mod mult mai uman

Nimic nu vinde mai bine decât propria experiență. În cazul în care produsul este nou, potențialii clienți merg la recenzii formulate de persoane care deja l-au încercat, știind că persoana a cărei părere este avizată, își dorește un produs de calitate. Când vine vorba de bloggeri sau influenceri, comunitatea și reputația lor a crescut odată cu dezvoltarea relațiilor interpersonale, umane, prin care companiile au oportunitatea de a crea o relație personală cu potențialii clienți.

  1. Comunități, comunități, comunități

La fel ca și în viața reală, în social media totul se împarte în funcție de comunități – sau „bisericuțe”. Pentru companii, accesul la publicul țintă este imperios necesar, însă greu de identificat și mult mai scump utilizând resursele clasice. Prin intermediul bloggerilor sau al influencerilor, acest lucru devine mult mai ușor – și accesibil. Bloggerii au deja o comunitate formată dintr-un public țintă de o anumită vârstă și interese comune, motiv pentru care odată ce identifici influencerul dorit, vei putea ajunge rapid la publicul tău – iar vânzările vor fi cu mult peste așteptări.

  1. Expunere ideală

Indiferent de cât de atractiv și de cât de bine sună un mesaj, rezultatul nu va fi cel scontat dacă persoanele care îl primesc nu sunt cele potrivite. Prin social media și bloggeri, riscul acesta scade în măsura în care influencerul ales este cel potrivit – iar campania atrage după sine vânzări crescute, expunere eficientă și noi oportunități de viitor.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.