Coca-cola este unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume. De-a lungul anilor au pus pe picioare campanii de publicitate ingenioase și și-au menținut numele în frunte.  Toate astea s-au întâmplat datorită unei agenții care a adus mereu modalități noi de afișare a  cunoscutului brand.

De la un poem la imaginea lui Moș Crăciun

Deși imaginea lui Moș Crăciun exista și înainte, reclamele Coca-Cola au reușit să o contureze într-un adevărat simbol. Toate acestea nu ar fi decurs la fel fără existența unei agenții bune în spate. D’Arcy Advertising Co. este agenția care a stat în spatele campaniilor de promovare a celor de la Coca Cola. Au fost primul lor client iar după un an de colaborare, Coca-Cola și-a mărit bugetul pentru publicitate de la 3000$ la 25.000$. Haddon Sunblom este cel care a gândit și a dat viață acestor campanii. Inspirația a plecat de la poemul lui Clement Clark Moore, „A visit from St. Nicholas” ( O vizită de la Sfântul Nicolae). Modul în care Moore l-ar fi descris pe Moș era una primitoare, caldă care inspira încredere așa că Sunblom a decis să dea formă acelei imagini. Deși au existat discuții referitoare la faptul că odată cu reclamele Coca-Cola hainele Moșului au devenit roșii, creatorii au declarat că acea culoare exista deja și ca a fost doar un plus pentru campaniile lor. Varianta creată în anii  1822 a fost folosită o perioadă chiar și după ce în 1964 fusese creată varianta finală a imaginii.

 

De la băutură răcoritoare la simbol de Crăciun

Probabil cele mai cunoscute campanii ale celor de la Coca-Cola sunt cele pentru Crăciun. Totul a pornit de la spotul publicitar care trebuia să apară în ediția de Crăciun a unei reviste. Deși nu era prima dată când Coca-Cola lansa campanii de Crăciun care îl ilustrau pe Moș Crăciun, cea ilustrată de Haddon Sunblom a avut un succes răsunător. De-a lungul anilor reclamele au primit noi elemente marcând  atât evoluția Coca-Cola cât și a altor industrii. Începând cu anul 1928 produsul putea fi servit din sticle și nu doar de la dozatoare. Astfel, reclamele de Crăciun îl aveau în prim plan pe Moșul cu o sticlă de Cola în fața unui frigider. Apoi, când erau la modă trenulețele electrice, prin anii 1962, acestea au început să apară in reclame alături de Moș Crăciun și deja cunoscuta sticlă de cola. Toate acestea ofereau publicului un sentiment de căldură și aduceau spiritul Crăciunului în casele lor. Ca și astăzi de altfel, știm că sărbătorile se apropie atunci când Caravana Coca-Cola merge din oraș în oraș iar la TV rulează reclama lor de Crăciun.

Reclamele au luat diferite forme în funcție de realitatea socială. În anii 1938 reclamele de Crăciun evidențiau ideea de unitate, America revenindu-și din marea criză financiară prin care trecea. Apoi odată cu pregătirea armatei pentru cel de-al Doilea Război Mondial,  agenția de publicitate marchează prin imagini atât începutul cât și finalul acestuia.

Deși ideea a plecat de la un concept simplu, creativitatea și munca unei agenții de publicitate au pus pe picioare unul dintre cele mai cunoscute branduri din ziua azi. Oamenii încă asociază Coca-Cola cu ideea de pauză și relaxare și bineînțeles cu noțiunea de Crăciun. Au existat chiar acțiuni prin care s-a cerut difuzarea reclamelor de Crăciun mai vechi ale brandului. Odată ce oamenii se obișnuiesc cu ceva, capătă încredere în acel produs mărind șansele acestuia de promovare. Cu alte cuvinte o campanie de lunga durată, făcută bine, duce la succes.

Echipa AWI te așteaptă oricând pentru a discuta despre posibilele campanii de care brandul tău ar putea beneficia.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>