Atunci când pui bazele unei companii, indiferent de industria abordată, ai nevoie de un semn distinctiv, care să te deosebească de ceilalți și care să aducă un plus de valoare. Pe lângă un nume bun și servicii de calitate, ai nevoie de un logo care să vorbească despre firma ta în orice împrejurime. Investiția pe care o faci în alegerea și creearea unui logo joacă un rol important în modul în care clienții vor percepe afacerea ta.
Scopul unui logo
Reprezentarea grafică a numelui companiei și a serviciilor tale, este motivul pentru care avem noțiunea de logo. Designul unui logo ar trebui să asigure unicitatea brandului tău, imaginea lui urmând să apară pe toate materialele folosite atât online cât și print.
Tipuri de logo
Deoarece industriile și tipurile de servicii sunt diferite, la fel trebuie să fie si tipurile de logo. General vorbind, există cinci tipuri de bază: text, simbol, letter mark, text cu simbol și emblemă.
- Logo-ul format doar din text conține numele firmei, folosind un anumit font, design sau culoare. Cei de la Facebook sau Sony sunt printre brandurile renumite care au folosit această tehnică.
- Logo-ul de tip simbol reprezintă un simbol care denotă activitatea sau numele companiei. Este simplu să recunoști un afiș face referire la Apple doar prin simpla imagine a mărului mușcat.
- Logo-ul de tip letter mark adună un grup de litere, abrevieri care alături de un design bun, reușesc să rămână întipărite în mintea consumatorilor. Atunci când vezi semnul HP îți dai seama din prima despre ce brand este vorba.
- Combinarea numelui firmei cu un simbol este tehnica aleasă de multe branduri de renume. Asocierea unei imagini cu un cuvânt poate oferi mai multă claritate față de clienți iar branduri precum McDonalds au ales această tehnică.
- Emblema, o combinație de text și imagine, încorporează textul în grafica logo-ului așa cum putem observa la cei de la Starbucks.
Designul unui logo
La fel ca tipurile de logo, designul este unul dintre elementele care diferențiază logo-urile existente pe piață. Forma pe care acesta îl prinde spune multe despre brandul reprezentat. Spre exemplu, o formă ovală sau circulară proiectează un mesaj pozitiv, redă existența unei comunități și a loialității. O formă triunghiulară sau pătrată denotă stabilitate și eficiență. Toate acestea, alături de culorile corect alese, duc la o reprezentare grafică reușită a brandului tău. Acesta ar fi un motiv întemeiat de a avea parte de consultanță profesionistă înainte de începe conturarea unui logo.
Alegerea unui design și a unui tip de logo necesită muncă de cercetare în piață.Ce anume vinde compania ta? Cum te-ai putea remarca cel mai bine în fața concurenței sau daca ai un produs nou, cum îl prezinți în fața consumatorilor? Toate acestea trebuie analizate în detaliu pentru ca logo-ul tău să transmită ideile pe care tu deja le ai în cap. Dacă un logo este clar și poartă cu el informații clare despre produsul reprezentat, atunci șansele tale de promovare sunt ridicate. Odată ce ești ușor recunoscut după un simplu simbol grafic, oamenii capată încredere în afacerea ta, oferindu-i longevitate.
Ce trebuie luat în considerare atunci când construiești designul unui logo
Investiția pe care o faci atunci când te apuci de construirea unui logo se va reflecta mai departe în afacerea ta. Cum menționam mai sus, un logo va fi parte din identitatea ta vizuală și va apărea pe orice tip de material, online sau printat. Logo-ul tău va trebui să arate bine atât pe o carte de vizită cât și pe un banner uriaș de prezentare. Trebuie să poată fi folosit ușor pe alte materiale de promovare precum revistele și mai mult decât atât trebuie să știi să îl plasezi în timp. Trebuie să te asiguri că în 20-30 de ani va avea aceeași relevanță și va produce același efect pozitiv și pentru generațiile viitoare. Indiferent de noile trenduri, logo-ul tău ar trebui să poată spune aceeași poveste.
Cum cuantifici investiția făcută într-un design de logo bun?
Simplu. De vreme ce ai un design care prinde repede la public ai garanția că produsul sau serviciul tău va ajunge mai repede în casele oamenilor. Un logo de calitate atrage atenția prin simplitate și profesionalism. Dacă logo-ul tău dă dovadă de cele două, oamenii capătă încredere în ceea ce vinzi și odată ce produsul ajunge la ei și sunt mulțumiți de calitatea lui, ai toate șansele să avansezi. Vor alege serviciile în funcție de imaginea ta, pentru ca până la urmă prima impresie e cea care îți poate oferi câștig de cauză, atunci când îți faci apariția pe piață. Cu cât logo-ul tău inspiră mai multă încredere cu atât mai mult poți fi în topul alegerilor.
Pe scurt, când vrei sa investesti in designul unui logo și a unei identități vizuale care sa te reprezinte, hai la noi pentru o discuție și lasă-ne să creăm o imagine care îți vad duce afacerea la următorul nivel.