De ce trebuie educați clienții cu privire la importanța brandingului?

Când vii pe piață cu un serviciu care încă își face renumele, ai nevoie de o strategie care să aducă beneficiile acestuia în fața clienților. Poți face asta într-un mod agresiv, având un câștig rapid dar temporar sau poți investi în educația clienților tăi având rezultate pe termen lung.

Termenii de branding sau identitate vizuală, deși au câțiva ani în spate, ajung mai greu în birourile afacerilor noi construite. Cum poți avea încredere în ceva ce nu cunoști? Un client informat care va înțelege de ce are nevoie de un plan de publicitate și de ce trebuie să investească în campanii de promovare, va deveni un client fidel și va da mai departe informația.

O educație potrivită crește potențialul de vânzări

Un client care cunoaște produsul sau serviciul ce urmează să îl folosească, va avea mai multă încredere în acesta. De vreme ce va ști cum îi va ridica afacerea un logo de calitate sau o campanie bine pusă la punct, evident că va dori să investească în direcția respectivă. Când vine vorba despre servicii, recomandările sunt vitale iar dacă un prim client care cunoaște foarte bine beneficiile serviciului tău, va transmite mai departe corect și entuziast munca ta, vei avea de câștigat pe termen lung.

Educația cu referire la brand va crește calitatea serviciilor tale

Atunci când un client cunoaște deja detaliile serviciului tău, va cere mereu calitate. Atâta timp cât este conștient de cum se construiește un brand bun și cum ar trebuie să arate o identitate vizuală deosebită, te va face să livrezi mereu, tot ce are mai bun echipa ta. Oferind ce e mai bun și lucrând mereu cu atenție pentru clienții tăi, poți crea un portofoliu pertinent care îți va putea susține cu ușurință viitoarele prezentări.

O firmă care oferă educație despre brand clienților aduce ceva nou pe piață

Oferind educație cu privire la brand, aduci un lucru unic pe piață.  Orice firmă își poate vinde serviciile, dar câte își educă clienții și îi face conștinți de avantajele brandingului modern. Cum specificam și mai devreme, un client informat, care crede în serviciile tale, va fi cel mai bun promotor al tău pentru că va înțelege cum a crescut vizibilitatea afacerii sale, va cunoaște pașii și va putea pune în balanță diferențele de înainte și de după ce i-a fost creat o identitate vizuală de calitate.

Un client educat va deveni un client loial

Orice client poate vedea timpul și resursele investite în proiectul său. Dar în momentul în care acesta știe rolul fiecărui pas va aprecia munca depusă de agenție și va deveni astfel un client fidel. Un bun exemplu de educare a clienților, este dat de cei de la Apple. Clienții lor fideli, sunt dispuși să plătească pentru produsele noi, pentru ca au bună cunoaștere a produsului și a ceea ce oferă. Cu cât îi oferi mai multă consultanță și înțelege ce informații să îți ofere cu atât te poți concentra mai mult pe nevoile lui. Cu cât ești mai apropiat de nevoile clientului cu atât mai mult ai șanse ca el să devină fidel.

 

Așadar, investițiile de orice fel se fac pe termen lung. Cu cât investești timp și servicii de calitate cu atât ai mai multe șanse să îți menții un loc pe piață. Dacă vrei să afli care sunt avantajele pentru un plan de branding care se pliază afacerii tale, te așteptăm la o întalnire.

 

 

Ce înseamnă și la ce folosesc serviciile de producție foto și video?

În general, atunci când spui servicii foto și video, lumea se gândește automat la acele servicii care se prestează în ziua în care doi oameni își unesc destinele. Numai că fotografia înseamnă mai mult de atât, iar aceste tipuri de servicii profesionale pot fi folosite în nenumărate alte domenii de activitate.

În primul rând, cu toții știm deja zicala potrivit căreia ”o imagine face cât o mie de cuvinte” și faptul că aceasta reprezintă o necesitate atât pentru site-urile web, cât și pentru materialele de marketing, publicitate și PR. Așadar, este important de știut că nu îți poți clădi o reputație fără a avea înainte o imagine bine pusă la punct. Iar aici intervin și serviciile de producție foto video.

Când pot apela la servicii de producție foto și video?

Așa cum spuneam și mai sus, nu apelăm la fotografi și cameramani doar atunci când ne căsătorim ori la alte evenimente fericite din familie, ci mai ales atunci când dorim să promovăm o persoană, serviciu, afacere, etc.

Iată, așadar, care ar fi situațiile în care este necesar să apelezi la servicii de producție foto și video:

1. Realizare website

Să spunem că vrei să îți construiești un site pentru promovarea pensiunii pe care o conduci. Nu poți face acest lucru, sau cel puțin nu eficient, fără încorporarea în site a unor imagini și video-uri grăitoare care să surprindă obiectivul promovat.

Același lucru este perfect valabil în cazul oricărui tip de website, indiferent de conținutul promovat. Poate fi vorba în egală măsură de o persoană, o locație, un serviciu, un produs (sau mai multe, în cazul magazinelor online). Pentru toate dintre acestea, pentru o promovare eficientă și atragerea a cât mai mulți clienți trebuie folosite imagini și clipuri de calitate, care să evidențieze calitățile produselor, nu să le știrbească.

2. Materiale publicitare

La fel ca și în cazul website-urilor, materialele publicitare trebuie să conțină imagini convingătoare, în așa fel încât să atragă cât mai mulți potențiali clienți. Este cert că nu poți afișa o imagine sau un video de proastă calitate pe un panou stradal. Nu numai că vei cheltui bani în mod inutil pentru plata spațiului publicitar, dar nici campania de promovare nu va avea efectul scontat.

3. Book de prezentare

Ești fotomodel aspirant și ai nevoie de un portofoliu pe care să îl prezinți agențiilor de casting? Nu cred că mai încape discuție cu privire la importanța calității fotografiilor pe care trebuie să le conțină acesta, așa că este lesne de înțeles de ce este necesară contractarea unor servicii de producție foto și video.

Cum aleg cele mai bune servicii de producție foto și video?

Înainte de a alege astfel de servicii, este important să ții cont de anumite aspecte privind calitatea serviciilor, a echipamentelor, dar și profesionalismul celor care le prestează.

1. Experiența

Astfel, în primul rând trebuie verificat dacă echipa care se va ocupa de un anumit proiect are o experiență relevantă în domeniu, precum și analizat cu atenție portofoliul acestora. Odată ce ai bifat această etapă, este crucial să îți dați seama dacă echipa respectivă se mulează pe dorințele tale. Se poate foarte bine ca aceștia să ofere servicii de producție foto și video de cea mai bună calitate, dar care să nu se plieze pe ceea ce îți dorești.

2. Echipamentele

În al doilea rând, un alt pas în alegerea celor mai bune servicii de acest gen este să te informezi cu privire la tipul de echipament folosit, în măsura în care te pricepi. De obicei însă, persoanele din domeniu sunt la curent cu cele mai noi tehnologii în materie de fotografii și filmări.

3. Seriozitatea

Chiar dacă am lăsat acest aspect mai la final, asta nu înseamnă că este mai puțin important. Chiar dacă echipa este una cu experiență și cu echipamente de ultimă generație, dacă nu dă dovadă și de seriozitate în prestarea serviciilor, este mai bine să te orientezi către altcineva.

Pentru a verifica acest aspect poți face o căutare online, pentru a afla părerea foștilor clienți, și chiar să ceri părerea cunoscuților care au mai apelat la echipa pe care ai de gând să o contractezi.

Una peste alta, nicicând nu a fost ușor să alegi persoana sau firma care să presteze un anumit serviciu, și cu atât mai puțin când vine vorba de un domeniu precum cel de producție foto și video. Cu multă atenție însă, și cu o informare prealabilă, poți face cea mai bună alegere!

Servicii de Strategie și Consultanță pentru promovarea afacerii tale

Pentru ca o afacere să aibă un start bun nu este suficientă o planificare a costurilor și veniturilor, ci și crearea unui brand puternic, capabil să atragă clienți și să menține afacerea pe piață cât mai mult timp, precum și punerea la punct a unei strategii eficiente de marketing.

Crearea imaginii dorite pentru afacerea ta nu este un lucru pe care îl poți face peste noapte sau o singură dată, la pornirea campaniei de promovare. Brand-ul trebuie dezvoltat în mod profesionist și promovat corect și continuu pentru a obține cele mai bune rezultate.

De ce să apelezi la servicii de Strategie și Consultanță pentru promovarea unei afaceri?

Succesul unei afaceri sau campanii depinde în foarte mare măsură de dezvoltarea prezenței online și de promovarea interactivă a acesteia. Pentru asta este nevoie de conceperea unei strategii clare, pornind de la obiectivele de comunicare ale clientului, stabilirea publicului țintă și continuând cu folosirea celor mai potrivite canale de comunicare online.

Evident, în tot acest proces, clienții beneficiază și de consultanță în domeniu, în așa fel încât să se ajungă la luarea celor mai bune decizii de comun acord și în cunoștință de cauză. În plus, serviciul de consultanță cuprinde și etapa de planificare a proiectelor, probabilitatea de succes a unei campanii fiind direct proporțională cu interesul acordat planificării și punerii la punct a tuturor detaliilor.

Este important de menționat că în etapa de planificare se pot economisi atât timp cât și bani, prin evitarea problemelor de comunicare între membrii echipei de proiect și prin stabilirea exactă a pașilor ce trebuie urmați pentru crearea și promovarea eficientă a unui brand.

Ce implică serviciile de Strategie și Consultanță?

Atunci când te gândești să apelezi la un astfel de ajutor pentru promovarea afacerii tale, este posibil să nu înțelegi sau să nu știi exact care sunt exact serviciile de care poți beneficia.

În ceea ce privește serviciul ce implică punerea la punct a unei strategii eficiente de promovare a unei campanii, afaceri, persoane, etc., acesta constă în general în:

  • definirea și dezvoltarea obiectivelor și strategiei de comunicare online
  • dezvoltare și optimizare pentru arhitectura informației
  • optimizarea conceptului de comunicare pentru comunicarea online
  • strategie, structură și producție conținut
  • analiză și audit pentru website-uri
  • cercetare și analiză a comportamentului utilizatorului
  • strategie pentru dezvoltare de brand
  • strategie de conținut și copywriting

În ceea ce pricește serviciul de Consultanță, acesta poate conține:

  • consultanță pentru dezvoltarea sau lansarea unor afaceri în mediul online
  • consultanță pentru optimizarea vânzărilor și veniturilor din afacerile online
  • consultanță, dezvoltare și optimizare pentru web publishing
  • consultanță privind bunele practici în domeniu.

Care sunt cele mai importante servicii de Strategie și Consultanță?

Dintre toate aspectele enumerate mai sus, cele mai importante servicii cuprinse în domeniul de Strategie și Consultanță sunt cele de analiză și consultanță privind afacerea ce se dorește a fi promovată, strategia de marketing digital, cea de creare a unui brand potrivit și cu impact asupra publicului țintă (identificarea acestui public face parte de asemenea din aceste tipuri de servicii), dar și punerea la punct a unei strategii pentru crearea de conținut relevant pentru afacerea respectivă.

1. Marketing digital

Conceperea unei strategii coerente de digital marketing (SEO, Social Media, conținut original, PPC, marketing afiliat, email marketing) stă la baza succesului promovării unei afaceri, alături de identificarea corectă a publicului țintă.

Astfel, cele de mai sus, plus utilizarea canaleler adecvate de promovare si folosirea unui conținut relevant sunt pași necesari în trasarea unei strategii de marketing online.

2. Strategie de brand

Cheia succesului unei afaceri constă înainte de toate de conceperea unui brand care să o reprezinte, să îi transmită valorile și să fie pe aceeași lungime de undă cu dorințele consumatorilor.

Dintre toate elementele de identitate ale unui brand cel mai important este logo-ul. Acesta este primul element care vine în contact cu consumatorii și trebuie să conțină și să poată transmite eficient informații cu privire la afacerea pe care o deservește. Astfel, la crearea grafică a unui logo trebuie avute în vedere toate punctele forte ale companiei, precum și modul în care dorește aceasta să fie percepută de piață.

3. Strategie de conținut

Serviciile de strategie și consultanță pot fi de un real ajutor atunci când se dorește crearea de conținut relevant și de calitate pentru promovarea unei afaceri. Acordarea unei atenții sporite acestui aspect, poate face cu adevărat diferența dintre succesul și eșecul unei campanii de promovare, fie ea online sau offline.

Ca o concluzie, punerea la punct a unei idei de afaceri nu este suficientă și nu garantează succesul. Pentru o dezvoltare continuă este întotdeauna nevoie și de o campanie puternică de promovare și implementarea unor tehnici eficiente de marketing.

Activitatea de relații publice (PR)

Deși în țările din Occident termenul de PR (Public Relations) este cunoscut și înțeles deja de câțiva zeci de ani, la noi în țară acesta abia începe să prindă mai bine contur, majoritatea oamenilor de rând continuând să nu facă distincție între relații publice și relații cu publicul.

În ceea ce privește definiția exactă a termenului de PR, nu putem spune că există una general acceptată și atotcuprinzătoare.

Cu toate acestea, cea mai cunoscută și acceptată definiție a relațiilor publice este cea a lui Rex Harlow (un pionier al acestui domeniu): ”Relațiile publice reprezintă funcția managerială distinctă care ajută la stabilirea și menținerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă și la cooperarea dintre o organizație și publicul ei; ele implică managementul problemelor, ajutându-i pe manageri să fie informați asupra opiniei publice și să răspundă cererilor opiniei publice; ele definesc și accentuează obligațiile managerilor de a anticipa tendințele mediului; ele folosesc ca principale instrumente de lucru cercetarea și comunicarea bazată pe principii etice.”

Activitatea de relații publice (PR) reprezintă așadar o formă de promovare credibilă, informațiile furnizate fiind considerate mai veridice decât cele oferite în reclame sau alte canale de acest gen.

Care sunt principalele tehnici de PR?

Pentru a menține o legătură strânsă cu publicul, specialiștii în PR au la dispoziție o serie de tehnici și instrumente menite să le faciliteze acest tip de comunicare. Cele mai întâlnite instrumente de PR sunt următoarele:

1. Evenimentele publice

Una dintre activitățile de relații publice care a trecut cu brio testul timpului dar și al înțelegerii omului obișnuit și al evoluției tehnologice, este cu siguranță organizarea de evenimente publice.

Indiferent că este vorba despre promovarea unei persoane publice sau a unei organizații, evenimentul este considerat unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru atingerea acestui scop.

2. Comunicatele de presă

Orice informație comunicată prin diferite canale (tv, radio, ziare și alte tipuri de mass media) are un impact mult mai mare decât o reclamă. Acest lucru se datorează faptului că cei mai mulți oameni consideră aceste informații mai fiabile și mai semnificative decât o reclamă plătită. Cu alte cuvinte, oamenii au mai mare încredere în informațiile primite de la o persoană avizată, indiferent care ar fi natura acestora.

Comunicatul de presă este, așadar, unul din cele mai vechi și mai eficiente instrumente de PR, folosit în campanii de promovare din cele mai diverse.

3. Blog-urile

Pentru a putea ajunge la publicul din mediul online, pe lângă comunicatele de presă și newslettere, specialiștii în PR mai folosesc și alte instrumente, cum ar fi blogging-ul. Acesta permite crearea și menținerea unei relații continue cu publicul țintă, precum și stabilirea unei punți de comunicare în ambele sensuri.

4. Social media marketing

Așa cum sugerează și numele, această tehnică este folosită în special atunci când vine vorba de marketing. Cu toate acestea însă, rețelele de social media sunt recomandate și utilizate de un număr tot mai mare de specialiști în PR, cu scopul de a stabili o comunicare directă cu publicul larg, consumatorii, investitorii, etc.

5. Newsletter-ele

Trimiterea de newslettere unui public țintă, care să conțină informații relevante legate de activitatea sau de produsele/serviciile unei organizații, este de asemenea o metodă comună de a crea și a menține o relație strânsă cu publicul.

De asemenea, specialiștii în PR recomandă folosirea newsletterelor în special în scopul transmiterii de informații generale care pot reprezenta interes pentru publicul țintă, mai mult decât în scopul promovării produselor/serviciilor.

Ca o concluzie, trebuie menționat faptul că acest domeniu este unul extrem de complex ce dispune de numeroase tehnici și instrumente pentru promovarea unui produs, a unei afaceri sau a unei persoane, etc. Cu toate acestea, cele mai de încredere canale la care apelează specialiștii în PR, dar și cele care dau cele mai bune rezultate sunt mass-media tradițională (ziare tipărite, televiziune, radio), evenimentele publice, iar mai nou rețelele de socializare.

La fel ca și în cazul marketingului, o bună strategie de PR se bazează pe cunoașterea temeinică atât a publicului larg, cât și a atuurilor, vulnerabilităților și oportunităților de promovare a unei companii sau persoane. Pentru aceasta este nevoie de asemenea de o bună cunoaștere de domeniului și a practicilor cele mai eficiente, dar și o informare temeinică înainte de a demara orice fel de campanie de PR.

Ce înseamnă și cum funcționează serviciile de digital marketing?

Termenul de digital marketing se referă la tehnicile de promovare a unui produs sau unui brand prin intermediul unuia sau mai multe canale media. Spre deosebire de marketingul tradițional, cel digital oferă unei companii posibilitatea de a vedea – de obicei în timp real – dacă respectiva campanie funcționează sau nu și ce ar mai trebui îmbunătățit.

Angajații din digital marketing urmăresc de regulă, în timpul unei campanii, numărul de vizualizări pentru un brand sau produs, ce conținut funcționează și care nu, dar și rezultatele transpuse în vânzări.

În timp ce Internetul este principalul canal asociat cu conceptul de digital marketing, la fel de bine pot funcționa și mesajele text, aplicațiile de mobil, podcast-urile, televiziunea digitală și canalele de radio.

De ce este atât de important marketing-ul digital?

Canalele media digitale sunt atât de cuprinzătoare în zilele noastre încât clienții pot avea acces la informațiile dorite în orice loc și moment (cu condiția să existe o conexiune la Internet). În plus, acest domeniu este într-o continuă creștere și o sursă continuă de divertisment, știri, cumpărături și o bază pentru interacțiunea socială. În acest context, consumatorii sunt expuși din ce în ce mai mult la astfel de campanii de digital marketing, nu doar prin prisma interesului lor, dar și al celor cu care interacționează în aceste medii.

Cu alte cuvinte, ești mult mai predispus să ai încredere într-un produs sau un brand pe care îl apreciază majoritatea rudelor și prietenilor din social media, de exemplu. Oamenii se orientează către branduri în care au încredere, companii care îi cunosc și le înțeleg nevoile și arată asta prin promovarea unui conținut dinamic și personalizat.

În final însă, pentru obținerea rezultatelor scontate în urma unei campanii de digital marketing, trebuie avută în vedere folosirea nu doar a unei singure abordări, ci încorporarea mai multor tehnici de promovare în mediul digital.

Iată care ar fi acestea:

Social media marketing

Atunci când vine vorba de digital marketing, poate cea mai cunoscută componentă a acestuia este promovarea unui produs sau brand pe rețelele de socializare precum Facebook, Twitter, LinkedIn, MySpace, etc.

De exemplu, Facebook are un program destul de complex de advertising, care îi permite celui care face reclamă să se adreseze unui număr impresionant de persoane (utilizatori), selectați pe baza locației, vârstei sau altor caracteristici relevante în procesul de digital marketing.

E-mail marketing

Sau permission (opt-in) e-mail marketing se referă la o tehnică de digital marketing care îi încurajează pe clienți să opteze sau să se înscrie pentru primirea unui newsletter despre produsul, serviciul preferat. Un avantaj al acestei tehnici este că li se dă oamenilor posibilitatea să aleagă singuri înscrierea la un anumit newsletter în loc să fie adăugați automat.

Display advertising

Sau publicitatea clasică, de pe Internet, primul lucru care îți vine în minte atunci când te gândești la publicitatea online. Printre exemplele de reclame folosite în cadrul acestei ramuri de digital marketing se pot aminti bannerele de pe pagina principală a site-urilor web sau videoclipurile, mai nou. În general, bannerele publicitare pe care le întâlnești pe internet sunt publicate prin intermediul unor campanii precum Google Adwords, sau altele asemănătoare.

PR Online sau PR-ul digital

Relațiile publice online sau Relațiile Publice Digitale reprezintă o ramură importantă a conceptului de digital marketing și presupun abordarea unor tehnici de comunicare menite să aducă o imagine pozitivă asupra unei afaceri sau organizații.

Printre tehnicile folosite se aminti postările regulate de pe blogul companiei sau afacerii, postările relevante de pe Twitter, Facebook sau alte rețele sociale, etc., postări a căror țintă principală este să genereze cât mai multe distribuiri și interacțiuni cu publicul țintă.

Search Engine Marketing

Sau Search Engine Optimisation (SEO), este o tehnică de digital marketing ce implică unelte de marketing în încercarea de a obține o poziție cât mai bună în clasamentele motoarelor de căutare, precum Google sau Bing, pentru site-urile afacerilor promovate.

Odată ce ai atras un vizitator pe un site, instrumentele de marketing de tipul butoanelor Call-To-Action (Apel la acțiune) sau postarea de conținut relevant, vor menține acel vizitator mai mult timp pe site, suficient încât să fie atras de-a lungul „tunelului” de marketing creat special cu acest scop.

În final, pentru o campanie reușită de digital marketing, trebuie urmărite și bifate cel puțin trei aspecte majore, redate în cele ce urmează:

  • Dezvoltă și menține relații strânse și de încredere cu clienții în cadrul unor canale variate de comunicare – atât tradiționale cât și digitale.
  • Inițiază interacțiuni dinamice cu clienții vizați și răspunde prompt nevoilor acestora.
  • Analizează datele primite în urma rapoartelor și extrage-le pe cele relevante, care să te ajute în îmbunătățirea campaniilor și luarea mai rapidă a deciziilor în cadrul campaniilor de digital marketing